20100815-cesky-raj07Vyrazili jsme již brzy ráno, abychom měli dostatek času pro náš průzkum Jičína a Prachovských Skal. V 7:30 byl čas setkání na Černém mostě a v 7:45 už naše skupinka výletníků, tvořící 6 členů, byla připravena v autobuse směr Jičín.

20100815-cesky-raj11Kolem deváté hodiny ráno autobus zastavil na nádraží a my vyrazili na náměstí tohoto krásného města. První zastávkou bylo opuštěné dětské hřiště, které upoutalo pozornost některých kluků z naší výpravy. O pár minut později nás přepadla myšlenka na výhled na město. Vylezli jsme proto na Valdickou bránu, kde na nás nahoře čekala vstřícná paní, která nám podala plno informací a z vyhlídky nám ukázala, co všechno se dá v Jičíně najít... včetně wc.

Před desátou hodinu už jsme byli nastartovaní před informačním centrem, čekali na jeho otevření a snídali. Během deseti minut bylo otevřeno a se Zdendou jsme požádali o materiály k naší cestě. Dostali jsme opravdu podrobné informace o přesné cestě k Prachovským skalám, mapu Českého Ráje a Jičína, veškeré průvodce a další užitečné informace. Proběhlo malé hlasování, jestli pojedeme autobusem nebo půjdeme 6km pěšky. Téměř všechny lákala pěší túra, tak jdeme!

20100815-cesky-raj02Asi po dvou kilometrech na nás čekalo rozhodnutí, zda půjdeme po červené nebo po žluté turistické stezce. Vzali jsme do ruky mapu a rozhodli se pro žlutou, která byla delší, ale vedla převážně přírodou. A tuto cestu jsme si skutečně užili, po půl kilometru na nás vykouklo pole a u něj žlutá značka s informací, že se jedná o složitější cestu po okraji pole a potůčku. No dobrá, vypadalo to zajímavě, bylo trochu mokro, takže jsme uskakovali, skákali a tancovali, abychom si neušpinili boty. Cestu polem jsme překonali a došli k rybníčku, kde byl malá pauza a focení. Po dalších pár kilometrech na nás koukal další rybník a les, do kterého jsme vkročili a pokračovali až k našemu cíly lesem a kousíček po silnici. Po hodině jsme se usadili do příjemného bistra na kofolu a ledovou tříšť, počasí vypadá ok, ale schyluje se k dešti, začíná foukat vítr. Neváháme a vyrážíme do skal.

20100815-cesky-raj10Po vstupu do skal získáváme certifikát o navštívení tohoto místa, bereme do ruky mapu a plánujeme další cestu. Nějakou dobu se podle ní řídíme, ale pak se jen domlouváme, kam půjdeme. Prošli jsme většinu nádherných vyhlídek, viděli obrovské skalní útvary a celé odpoledne bylo skvělé. Pouze na tomto místě jsme ušli plánovaných 20km + 6km cesta tam a 6 zpět. Počasí nám nakonec přálo, pouze jednu chvíli foukal dost silný vítr a spadlo na nás pár kapek. Kolem 16 hodiny opouštíme Prachovské skály a jdeme do bistra, kde jsme byli předtím na kofole a na jídlo. Poté se už vracíme zpět na nádraží a čekáme na autobus zpět, jsme už opravdu unavení, bolí nás trochu nohy a já osobně jsem v autobuse probral fotky a poté celou cestu do Prahy prospal. Naše zážitky nejdou dost dobře popsat, koukněte se na fotky a zhodnoťte sami.